1394-06-10 06:37
1042
0
19857
معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان خبر داد:

راهیابی 2 اثر نمایشی از گلستان به پنجمین جشنواره سراسری تئاتر ایثار

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان گفت: نمایش «ماه گرفتگی» و «آتیس‎ها و ماتیس‎ها» از گلستان به پنجمین جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه پیدا کرد.

به گزارش گلستان ما، محمدعلی طالع‎زاری امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: نمایش «ماه گرفتگی» به نویسندگی علی میرزاعمادی و کارگردانی الله‎قلی نظری در بخش بزرگ‌سالان به پنجمین جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه پیدا کرد و در بخش کودک و نوجوان نمایش «آتیس‎ها و ماتیس‎ها» از گلستان به نویسندگی ابوالقاسم مهدوی و کارگردانی احسان رجبلو به جشنواره سراسری راه یافت.

وی با بیان اینکه پنجمین جشنواره سراسری تئاتر ایثار از 15 لغایت 31 مهرماه برگزار می‎شود، تصریح کرد: استان گلستان مهد فرهنگ و هنر است و این ظرفیت و توانایی را دارد که در سطح ملی نیز حائز رتبه‎های درخشان شود.

هنرمندان خود را به حقیقت متعهد بدانند

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان از هنر نمایش و تئاتر به عنوان ابزاری برای انتقال مفاهیم یاد کرد و افزود: اگر جامعه اسلامی از هنر فاخر و برجسته برخوردار نبود فرهنگ غنی و ناب اسلامی آن‌گونه که باید ترویج پیدا نمی‎کرد و به شکوفایی نمی‎رسید.

طالع‎زاری با اشاره به اینکه برخورداری از هنر یک موهبت الهی است، خاطرنشان کرد: هر کسی که از گنجینه هنر و خلاقیت برخوردار باشد باید آن را تقویت کند و نسبت به ثروتی که خداوند در اختیار انسان قرار داده تکلیف‎مدار باشد

وی با تأکید بر اینکه هنرمندان خود را به حقیقت متعهد بدانند، گفت: هر چه اندیشه و درک عقلانی هنرمند بالا باشد می‎تواند به درک ظریف هنری کیفیت بیشتری بدهد.

هنرمندان فرهنگ اصیل انقلاب، ایثار و شهادت را در جامعه تبیین کنند

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان با بیان اینکه ایران بعد از انقلاب اسلامی هویت پیدا کرد، افزود: انقلاب اسلامی، فرهنگ ایثار و شهادت ما را زنده کرد و شخصیت داد.

طالع‎زاری بیان داشت: انقلاب اسلامی به ما یاد داد که یک ملت در اساسی‎ترین مسائل جهانی می‎تواند حرف برای گفتن داشته باشد و از دستاوردهای انقلاب دفاع و حتی آن را به عنوان الگویی اصیل به جهان صادر کند، هنر انقلاب اسلامی ایستادگی در برابر ظلم و جور است و این دستاورد باید برای آحاد جامعه در قالب هنر نمایش تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه هنر باید ارائه‎کننده آرمان‎های انقلاب اسلامی باشد از هنرمندان خواست فرهنگ اصیل انقلاب، ایثار و شهادت را در آثاری فاخر ارائه کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.